Од 2014 година, V6 турбо моторите во Ф1 користат мали преткомори за да можат да работат на послаби горивни смеси без губење на перформансите, а сега Valvijet ја подготвува истата технологија за сериски автомобили.
Технологијата е подготвена за широка употреба за 4 до 5 години
Технологијата треба да биде подготвена за употреба кај обични автомобили во рок од 4 до 5 години, но цената на ваквите мотори исто така ќе биде повисока. За да може технологијата да работи кај обичен бензински мотор, се користи преткомора.
Ова е мал простор на врвот на моторот каде што дел од горивната смеса прво се пали. Преку мали, внимателно поставени дупки, огнот се шири во главниот цилиндар и запалува поголема, послаба смеса. Резултатот е побрзо и порамномерно согорување – нешто што е нормално тешко кога смесата е послаба.
Во Формула 1, високите емисии на азотни оксиди не се проблем, но за обичните автомобили технологијата мора да се прилагоди за да се усогласи со прописите за емисии. Valviljet смисли решение кое го развиваат и други компании.
Активна преткомора
Valvijet создаде активна преткомора која прима сопствена смеса за гориво, совршено избалансирана за оптимално согорување, објавува списанието Automobile и HAK ревија. Активната преткомора обезбедува моторот да има непречено и стабилно согорување, дури и во мирување или со ниско оптоварување – ситуации во кои слични системи често ќе откажат.
Паметен вентил за контрола ја контролира смесата, осигурувајќи дека таа секогаш оди од преткомората до главниот цилиндар.
Системот има три главни делови: компресор, мешач воздух-гориво и преткомора со сопствен инјектор и свеќичка. Смесата во цилиндарот може да содржи до 50% рециркулација на издувни гасови (EGR), што во спротивно би го отежнало палењето. Сепак, благодарение на долгите конуси за палење од преткомората, смесата гори рамномерно, а тестовите покажуваат 10-15% помала потрошувачка на гориво.
Напредната технологија бара модифицирани глави на цилиндрите и некои дополнителни компоненти. Според Valvijet, ова чини неколку стотици евра повеќе по мотор.