Технологија правила

Facebook целосно го менува алгоритамот

Новиот систем на Facebook дава приоритет на поновите и порелевантни содржини, додека вештачката интелигенција дополнително ги персонализира препораките и резултатите од пребарувањата, со цел корисниците да поминат повеќе време на платформата.

Facebook целосно го менува алгоритамот

Новиот систем на Facebook дава приоритет на поновите и порелевантни содржини, додека вештачката интелигенција дополнително ги персонализира препораките и резултатите од пребарувањата, со цел корисниците да поминат повеќе време на платформата.

Facebook објави промени во алгоритамот што ќе им прикажува на корисниците значително повеќе кратки видеа (Reels) кои се навистина релевантни за нив. Целта е да се покаже на секој корисник содржината што најмногу го интересира, за да поминуваат повеќе време на платформата и, секако, да им се прикажат што е можно повеќе реклами.

Facebook сега ќе им даде приоритет на поновите содржини, прикажувајќи им на корисниците до 50% повеќе Reels видеа објавени тој ден. Покрај тоа, компанијата на Марк Закерберг вели дека сака да се „врати на своите корени“ и повторно да ги поврзе луѓето со пријателите и семејството. Корисниците видоа сличен напор пред неколку години, но со текот на времето фокусот се врати на виралната содржина.

Зелено светло за AI клипови

Промените во алгоритамот не се случија случајно. Facebook спроведе интерно тестирање кое покажа дека корисниците сакаат да гледаат повеќе нови видеа. Кога им се прикажува таква содржина, луѓето почесто ја отвораат апликацијата и поминуваат повеќе време на платформата.

Компанијата додава дека видеото со години е еден од најпопуларните формати на Facebook и дека времето поминато во гледање на овој тип содржина се зголемува за околу 20% секоја година.

Интересно е што алгоритамот нема да прави разлика помеѓу вистински и AI видеа. Значи, ако Facebook препознае дека ви се допаѓаат клипови направени со алатки како Sora или Midjourney, ќе добиете повеќе од таа содржина. Од друга страна, ако претпочитате видеа од вашите пријатели – алгоритамот ќе го следи тоа.

Како што објасни Џаџит Чавла од Facebook за CNET, сè зависи од сигналите што корисникот ги испраќа до алгоритамот. Ако лајкнете, коментирате и споделувате одредени објави, ќе видите повеќе од нив. Ако ги означите како „не ме интересираат“, ќе гледате сè помалку и помалку.

Покрај тоа, Facebook воведува препораки за пребарување поддржани од вештачка интелигенција (AI). AI на корисниците ќе им предлага термини за пребарување врз основа на теми и содржини за кои претходно покажале интерес.

To top