Економија криза

Кризата во Црвеното Море ја покажува енергетската слабост на ЕУ

Зголемувањето на глобалните цени на дизелот до речиси тримесечен максимум поради прекини во транспортот се заканува да ја тестира отпорноста на економиите на ЕУ, објави во средата Фајненшл тајмс.

Кризата во Црвеното Море ја покажува енергетската слабост на ЕУ

Зголемувањето на глобалните цени на дизелот до речиси тримесечен максимум поради прекини во транспортот се заканува да ја тестира отпорноста на економиите на ЕУ, објави во средата Фајненшл тајмс.

Зголемените цени ја одразуваат загриженоста на трговците дека турбуленциите во Црвеното Море ќе ги зголемат трошоците за гориво за потрошувачите и ќе го нарушат виталното снабдување од Азија во ЕУ, еден од најголемите светски увозници на рафинирани нафтени деривати.

Фјучерсите на бензинот, глобалниот репер за цените на дизелот, се зголемија за 15% за нешто повеќе од еден месец до 845 долари за метрички тон, објави ФТ.

Откако западните санкции за Русија стапија на сила во 2022 година, ЕУ во голема мера се потпира на увозот од Азија и САД. Меѓутоа, со оглед на тоа што многу танкери сега ја избегнуваат рутата на Црвеното Море, испораката на дизел во ЕУ од Азија стана поскапа, бидејќи цените на товарот и осигурувањето скокнаа, а бродовите прават подолги патувања околу ‘Ртот на Добрата Надеж во Африка.

Во меѓувреме, одржувањето на рафинеријата во САД дополнително ќе ги намали залихите преку Атлантикот и ќе ги зголеми фјучерсите и цените на мало, предупредуваат експертите.

„Ова ќе ја остави Европа повеќе да се потпира на барели од источниот дел на Суец, и затоа прекините на транспортот во Црвеното Море ќе имаат огромен ефект“, вели Наталија Лосада, аналитичар на нафтени производи во Energy Aspects.

„Гледаме построги европски салда на дизелот во наредните месеци…што ќе обезбеди нагорна линија на временските распони и цените на мало“.

Земјите од ЕУ главно се снабдуваат со дизел, кој се користи во карго транспорт и воздухопловство, а исто така и за греење на домовите. Остриот пораст на цените би додал притисок врз веќе зафатените економии на блокот, кои претходно се потпираа на рускиот увоз на дизел додека не беа забранети.

„Изгледите за поскап дизел ги влошува економските предизвици, придонесувајќи за растечка криза на трошоците за живот“, вели Џејмс Ноел-Бесвик, аналитичар во Sparta Commodities.

Пред избувнувањето на војната во Газа, Блискиот Исток сочинуваше околу 60 отсто од вкупните залихи на дизел во ЕУ, кои сега се намалени на околу една третина, објави медиумот, цитирајќи податоци од S&P Global Commodity Insights.

Кризата во Црвеното Море се совпадна со падот на залихите на дизел во складишниот регион Амстердам-Ротердам-Антверпен (АРА), што ја прави Европа уште поизложена на прекини во снабдувањето.

To top