Економија

Бајден воведува царини од 100 отсто за кинеските електрични возила: Стапуваат на сила строгите ограничувања, еве што тоа значи

Бајден воведува царини од 100 отсто за кинеските електрични возила: Стапуваат на сила строгите ограничувања, еве што тоа значи

Американскиот претседател Џозеф Бајден најави царина од 100 отсто за електричните возила од кинеско производство како дел од пакетот мерки дизајнирани да ги заштитат американските производители од евтиниот увоз.

Во потег кој најверојатно ќе ги поттикне трговските тензии меѓу двете најголеми светски економии, Белата куќа соопшти дека воведува построги ограничувања за кинеските стоки во вредност од 18 милијарди долари.

Изворите рекоа дека овој потег следел по четиригодишниот преглед и бил превентивна мерка дизајнирана да ги спречи евтините субвенционирани кинески производи да го преплават американскиот пазар и да го задушат растот на американскиот сектор за зелена технологија.

Покрај зголемувањето на тарифите од 25% на 100% за електричните возила, даноците ќе се зголемат од 7,5% на 25% за литиумските батерии, од нула на 25% за критичните минерали, од 25% на 50% за соларните ќелии и од 25 % до 50% на полупроводници.

Тарифите за челик, алуминиум и лична заштитна опрема – кои се движат од нула до 7,5 проценти – ќе се зголемат на 25 проценти.

И покрај ризиците од одмазда од Пекинг, Бајден рече дека зголемените тарифи се пропорционален одговор на кинескиот прекумерен капацитет во секторот на електрични возила. Изворите велат дека Кина произведува 30 милиони електрични возила годишно, но може да продаде само 22-23 милиони дома.

Тарифите за автомобили на Бајден се во голема мера симболични бидејќи кинеските електрични возила беа ефективно исклучени од САД со тарифите наметнати од Доналд Трамп за време на неговото претседателствување. Сепак, лоби групите сугерираат дека претстои закана бидејќи Пекинг се обидува да го искористи извозот за да ја компензира слабоста во својата домашна економија.

Алијансата за американско производство рече дека воведувањето на кинески автомобили на американскиот пазар ќе биде „настан на ниво на изумирање“ за нивните производители на автомобили.

Откако ја презеде функцијата, претседателот најави серија мерки – како што се Законот за антиинфлација и Законот за чипови – за зајакнување на американската индустрија во високотехнолошките сектори и државите на бојното поле, каде што најверојатно ќе биде одлучено на изборите со Трамп во 2024 година.

Бајден зазеде тврд став за трговијата откако влезе во Белата куќа во 2021 година и верува дека неговиот план нуди повеќе насочен – и помалку ризичен – пристап кон заканата што ја претставува Кина од оној на неговиот ривал.

Во март, Трамп рече дека доколку биде избран за претседател подоцна оваа година, ќе воведе царина од 100 отсто за „секој автомобил што ќе наиде на линијата“ од производствени погони во Кина во сопственост на Кина. „Тие нема да ги продадат тие автомобили“, рече тој. Трамп вети дека ќе ги зголеми даноците на целиот кинески увоз за 60 отсто, што според критичарите ќе ги зголеми цените за американските потрошувачи кои веќе се борат со високата инфлација.

Во април, Бајден рече дека „не бара борба со Кина“, но дека САД треба да се спротивстават на „нефер економските практики и индустрискиот прекумерен капацитет“ на Кина. „Барам конкуренција, но фер конкуренција“, рече тој.

Новите царини стапуваат на сила 90 дена од вторник – период кој внимателно ќе се следи за знаци на одмазда од страна на Кина. Извори од Белата куќа рекоа дека целта не е ескалација на трговските тензии, туку да се помогне на делови од американската економија кои доживеале циклус на деинвестиција.

To top