Колумни Анализа на локалните изборни кампањи во Македонија

Нови форми & стари стратегии

СДСМ, пак, ја користи класичната форма на политички говори и аналитички спотови, често повторувајќи пораки од минатите избори, со фокус на критика на противникот и обвинувања за минатото. Таквиот пристап е помалку визуелен и емотивен, и најчесто резултира со понизок ангажман кај гласачите, особено меѓу помладите демографски групи кои се повеќе ориентирани кон кратки, динамични и визуелно инспиративни содржини.

Нови форми & стари стратегии

Локалните избори во Македонија секогаш претставуваат микрокосмос на националната политичка сцена, каде што големите партии ја тестираат својата комуникациска стратегија и способноста да се приближат до граѓаните. Во последната кампања се гледа интересен контраст меѓу два основни играчи, кои прикажуваат различен пристап кон медиумите, визуелниот идентитет и целните пораки.

На прв поглед станува впечатливо дека ВМРО-ДПМНЕ вложува значителни ресурси во визуелно модерни спотови и кратки видеа, дизајнирани да го привлечат вниманието на гласачите преку емоции и ангажман. Спотовите се динамични, со јасни симболи и мотиви на заедништво, иднина и локална акција. Овој стил е типичен за современите изборни кампањи во регионот и светот, каде што емоцијата често се користи како првичен инструмент за привлекување на внимание и создавање на позитивен впечаток.

СДСМ, пак, ја користи класичната форма на политички говори и аналитички спотови, често повторувајќи пораки од минатите избори, со фокус на критика на противникот и обвинувања за минатото. Таквиот пристап е помалку визуелен и емотивен, и најчесто резултира со понизок ангажман кај гласачите, особено меѓу помладите демографски групи кои се повеќе ориентирани кон кратки, динамични и визуелно инспиративни содржини.

Во овој циклус, СДСМ се потпира на аналитичари и јавни личности за да ги зајакне своите пораки, што е класичен политички пристап. Директнотo или индиректното учество на лица новинари во кампањата е обид да се додаде кредибилитет и да се пренесе порака за експертско знаење и сериозни анализи. Меѓутоа, од аспект на комуникациската наука, овој пристап носи ризик од ефект на „оддалеченост“: гласот на новинарот аналитичар може да биде перципиран како обид за партиска манипулација, наместо како искрена анализа, особено ако јавноста ја смета медиумската стратегија за повторлива.

Новогодишен Giveaway – Зимзоленд

Клучната разлика меѓу двете кампањи е токму во стратегијата за перцепција. Едната страна се обидува да создаде динамичен и модерен впечаток, фокусирајќи се на визуелни пораки и емоции кои го освојуваат вниманието. Другата страна, пак, се држи до традиционални пораки и критика на противникот, што може да создаде впечаток на „застој“ или повторување на старите дискурси.

Истражувањата на јавноста покажуваат дека првиот впечаток и емоционалната ангажираност се значајни фактори за формирање на ставови кај гласачите. Дури и ако програмата или политичките предлози се релевантни, недостатокот на современа комуникација може да го намали нивниот ефект. Од таа перспектива, модерниот визуелен пристап може да делува како значајна предност, дури и пред формалните аргументи.

Локалните избори во Република Македонија се примарно тест на способноста на партиите да се приспособат кон нови форми на политичка комуникација. Кампањата покажува дека модерната, емоционално-насочена комуникација има потенцијал да го зголеми ангажманот на гласачите, додека традиционалниот, аналитички фокус, ако не се комбинира со свежа визуелна стратегија, ризикува да изгледа застарено, истрошено и веќе видено.

Динамичниот и визуелно привлечен пристап практикуван од ВМРО-ДПМНЕ создава впечаток на енергија и свежина, што им овозможува полесно да се поврзат со гласачите. Ваквиот стил на кампања носи дополнителни политички поени, особено кај младата и урбаната публика, која бара нови и поиновативни форми на комуникација. Токму оваа кампањска стратегија може да се покаже како клучна предност и фактор, што ќе ја наклони изборната вага во нивна корист.

Од академски аспект, ова е вреден пример за тоа како медиумските стратегии, визуелниот дизајн и изборот на говорници влијаат врз перцепцијата на политичката јавност. Но, конечниот исход не зависи само од партиите и нивните кампањи – на потег се граѓаните. Тие одлучуваат помеѓу старото и новото, помеѓу истрошеното и иновативното, помеѓу традиционалните пораки и свежите пристапи и токму нивниот избор ќе ја одреди победата на овие локални избори.

 

10.09.2025                                                          Проф. д-р ЈОВЕ КЕКЕНОВСКИ

 

To top