Кинескиот онлајн трговец на мало е под лупа на Европската комисија веќе некое време поради обвинувања за недостаток на напори за спречување на продажба на нелегални производи преку неговата услуга.
Минатата недела, европските регулатори, исто така, направија ненајавена посета на неговото европско седиште во Даблин. Овој пат поради странски субвенции.
„Можеме да потврдиме дека Комисијата изврши ненајавена инспекција на просториите на компанија активна во секторот за е-трговија на ЕУ според Регулативата за странски субвенции“, изјави портпаролот на Комисијата во четврток. Регулативата е дизајнирана да се бори против контроверзните практики во кои компанијата добива неправедна предност на пазарот преку државни субвенции.
„Тему“ има околу 116 милиони месечни корисници во ЕУ. Неговиот слоган е дека им нуди на потрошувачите можност да „купуваат како милијардери“. Целта е првенствено на обемот на купувања, а не на квалитетот што би ги убедил милијардерите. Неговиот бизнис модел се базира на поврзување на клиентите со милиони кинески продавачи и производители на производи.
Потегот на ЕУ потсетува на минатогодишната мерка, кога воведе царини до 38 проценти за автомобили од неколку кинески производители. Потегот следеше по долга истрага која на крајот заклучи дека компаниите добиле директни и индиректни субвенции од кинеската влада, вклучително и помош за испорака на автомобили во Европа и за стекнување земјиште за фабрики.
Потегот на Европската комисија да преземе мерки против кинеската автомобилска индустрија е поттикнат, барем делумно, од нејзиниот трговски дефицит со Кина. Минатата година, тој изнесуваше околу 300 милијарди евра. Исто така е значајно што минатиот месец, за прв пат, Германија увезе повеќе од Кина отколку што извезе во неа.
Приливот на кинески стоки на европскиот пазар, наводно, се зголемува, делумно затоа што Соединетите Американски Држави ги затворија своите врати со високи царини, а производите се пренасочени кон Европа, Австралија и Југоисточна Азија.