четврток, 3. декември 2020. Вести денес: 155
home Вести

Каква психологија се крие зад ненаситното купување тоалетна хартија во моменти на паника?

Каква психологија се крие зад ненаситното купување тоалетна хартија во моменти на паника?

Производот започна масовно да исчезнува од супермаркетите во многу земји низ целиот свет. Експертите ги објаснуваат причините.

Паника се шири низ целиот свет, а со тоа и брзото снабдување со храна, средства за дезинфекција, лекови. Сепак, една стока која брзо стана оскудна во многу земји е малку збунувачка. Зошто луѓето во многу земји граѓаните купуваат прекумерно тоалетна хартија?

Таков е случајот во Австралија, Јапонија, САД, Нов Зеланд и веќе во Македонија, како и во повеќе европски земји. Во Хонг Конг, крадци на претприемништво дури насилно влегле во супермаркет за да украдат посериозни материјали од оној што го сакале.

Зошто тоалетна хартија во секој случај? Прашањето виси во воздух најмалку еден месец. Разговаравме и се консултиравме со четворица експерти за да ја дознаеме тајната на хигиенскиот производ во битката со вирусот.

Ники Едвардс, Факултет за јавно здравје и социјална работа, Универзитет за технологија, Кунсленд вели:

Тоалетна хартија ја симболизира контролата. Ние ја користиме за да се исчистиме. Тоа е поврзано со функцијата на телото, што е табу. Кога луѓето ќе слушнат за ситуацијата во која се наоѓаме, тие почнуваат да се плашат да изгубат контрола. И тоалетна хартија е начин на чувство дека тие се донекаде под контрола на хигиената. Тие не се заинтересирани за замените. Супермаркетите (особено во Австралија) сè уште се полни со други видови хартија – салфетки, хартија, крпи за нос. Медиумите треба да одговорат на многу прашања во врска со пораките поврзани со овој вирус до јавноста. Транспарентноста околу заканата е круцијална, но да се создаде хистерија и да се промовира несоодветно однесување во никој случај не е правилно.

Брајан Кук, проект на заложба за намалување на негативните последици од ситуацијата во заедницата, од Универзитетот во Мелбурн вели:

Ова е интересно прашање. Се сомневам дека тоа има врска со тоа како луѓето реагираат на стресот – им треба елемент на удобност и безбедност. Многу луѓе во западниот свет се спротивставуваат на здружението за бришење на тоалетна хартија. Исто така, постои прагматичен елемент. Тоалетната хартија е производ што зазема многу простор, па затоа не е нешто што луѓето го имаат во своите домови во големи количини во нормални околности.

Многу луѓе исто така користат тоалетна хартија како марамче кога се болни од грип, па затоа замислуваат дека ќе им треба многу во болест слична на грипот. Складирањето на тоалетна хартија е исто така чиста акција и луѓето сакаат да мислат дека преземаат активности кога се чувствуваат загрозени.

Дејвид Савиџ, приватно училиште на Њукастл, Универзитет во Њукастл:

Мислам дека ова е совршен производ. Не се расипува и е еден од ретките што можете да го чувате долго за да го користите ако треба да бидете во карантин. Ова е подготовка ако треба да останете изолирани две недели. Видовме дека тоалетна хартија стана оскудна на друго место.

Алекс Расел, Факултет за здравство, медицина и применета наука, Централен универзитет на Квинсленд:

Неколку фактори имаат влијание. Луѓето не чуваат само тоалетна хартија. Се купуваат сите видови на производи – маски, средства за дезинфекција на рацете. Како и конзервирана и друга не расиплива стока. Луѓето се исплашени и порибуваат. Мислам дека забележуваме тоалетна хартија повеќе од другите производи затоа што пакетите се големи и зафаќаат многу полици во продавниците. Друга причина зошто сме импресионирани со тоалетна хартија е тоа што таа нема лесна замена. Ако недостасува некоја храна за нашата вечера, ќе ја замениме со друга. Но, кога нема ролна тоалетна хартија, тоа е прилично депресивно за сите нас. Да, хартиени крпи може да се користат како замена, но не истото, нели?

Коронавирус